تبلیغات
لطفا با لبخند وارد شوید - خودآموز موتورسواری در 40 ثانیه (طنز)
 
درباره وبلاگ


سلام
امیدوارم همیشه بهترین روزها رو برای خودتون رقم بزنید ...
این وبلاگ در مورد مطالب خواندنی،مذهبی،
آموزشی،جالب،طنز،دانستنیها و شعرهای زیباست.
امیدوارم خوشتون بیاد

مدیر وبلاگ : -
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
لطفا با لبخند وارد شوید
هر روز میتونه بهترین روز برای ما باشه ، چون این خود ماییم که روزهامون رو میسازیم ...




نکته 1 : موتور

اولین نکته بعد از خرید موتور سیکلت که هر موتورسواری باید به آن توجه کند این است که متاسفانه امروزه یک سری وسایل اضافی روی موتورسیکلت هست که که قبل از هر چیزی بایستی از دست آنها راحت شد. وسایلی مثل چراغ ، ترمز ، کلاه کاسکت ، پلاک و ... بنابراین در گام نخست چراغ و ترمز و پلاک موتور را جدا میکنیم. موتور سواران عزیز توجه داشته باشند که برای صرفه جویی در هزینه ها میتوانید از چراغ جلوی موتور به عنوان چراغ مطالعه ، از چراغ عقب که قرمز و هشدار دهنده است به عنوان چراغ دستشویی و از چراغ چشمک زن به عنوان رقص نور استفاده نمایید. کلاه کاسکت هم به عنوان قندان در عقد و عروسی و سوم و هفته و چهلم کاربرد دارد .

نکته 2 : چراغ راهنمایی

موتور سواران عزیز نیازی به تذکر ندارند که یک موتور سوار از چراغ قرمز با نهایت سرعت گذر میکند، هنگام زرد شدن چراغ خرامان خرامان و با خنده ای ملیح آهسته آهسته از چهارراه عبور میکند و نهایتا پشت چراغ می ایستد. گرچه موتور سوار بایستی پشت چراغ سبز بایستد اما بهرحال چندان مناسب حال یک موتور سوار نیست که یک جا بی سر و صدا آرام بگیرد بنابراین توصیه میشود تا قرمز شدن چراغ و فرا رسیدن زمان حرکت ، موتور سوار محترم یک دیواری ، درختی ، تیر چراغ برقی ، سیمی ، سُکی چیزی پیدا کرده و از آن بالا پایین برود!

نکته 3: خیابان یک طرفه

در خصوص خیابان یک طرفه خوشبختانه موتور سواران ما مشکلی نداشته و همیشه یک طرفه را خلاف می آیند اما پیش می آید که یک موتور سوار متاسفانه بنا به مقتضیات مجبور میشود خیابان یک طرفه را در جهت قانونی طی کند. در این حالت برای اینکه قوانین موتوری ما زیر پا گذاشته نشود توصیه ما این است که یا موتور سوار محترم در حالی که موتورش مسیر قانونی را میرود خودش برعکس روی موتور بنشیند تا عابرین و رانندگان اشتباه کرده ، گیج شوند و با وی اصابت کنند و یا خود موتور را در جهت خلاف مسیر قانونی قرار داده و یک جوری دنده عقب خیابان را طی کند !

نکته 4 : ترک نشین

باور ما این است که اصولا موتور یک وسیله نقلیه ی عمومی است . انصافا سوار شدن بر موتور با کمتر از 4 سرنشین ظلم و اسراف در مصرف بنزین و کمک به آلودگی هواست . موتور سواران عزیز توجه داشته باشند قطعات مختلف بیهوده و به عبث بر بر روی موتور سیکلت تعبیه نشده اند. بر هریک از قطعات و محل های زیر میتوان حداقل یک نفر را نشاند : روی اگزوز ، توی اگزوز ، روی فرمان ، آویزان به فرمان ، روی گلگیر ، زیر گلگیر و ...

نکته 5 : پیاده رو

هیچگاه فراموش نکنید که موتورسواری در خیابان از باب ضرورت و ناچاری است. محل اصلی حرکت موتور پیاده رو است. البته توجه داشته باشید موتور سواری در پیاده رو بایستی در پیاده روی مملو از جمعیت باشد. اگر به فرض پیاده رو خالی بود به همان خیابان بازگردید.

نکته 6 : دود

شکی نیست که موتور است و دودش ! اگر به فرض محال یک روز ملاحظه کردید از اگزوز موتور شما به اندازه ی کافی دود نمی آید و تا شعاع 5 متری سیاه نمیشود در اسرع وقت به اولین تعمیرگاه مجاز موتور سیکلت مراجعه کنید تا هر چه سریعتر نقص فنی موتور سیکلت شما را برطرف نمایند. اگر نقص فنی قابل برطرف شدن نبود حتما از دستگاه های تولید دودهای سمی مصنوعی بر روی موتور خود استفاده نمایید.

نکته 7 : مرگ

موتور سواران محترم ، در صورت رعایت نکات فوق نیازی به رعایت نکته هفتم نمی باشد چرا که خود به خود رعایت می شود اما از باب تکمیل بحث بایستی تذکر داده شود که موتور سواری خوب است که بد بمیرد! در واقع برای یک موتور سوار مردن در اثر بیماری در بستر ننگ است حتی مردن با تاخیر در اثر تصادف هم از ارزش های یک موتور سوار کم می کند. یک موتور سوار نمونه چنان با افتخار تصادف کرده ، آنی له می شود که خودش از موتورش و از جدول کنار خیابان قابل شناسایی و تشخیص و تفکیک نباشد !

منبع  : نیازمندی های طنز شهروندی (نیازطنزیها)

کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان

www.shahrvandi.net





نوع مطلب : مطالب طنز، 
برچسب ها :


دوشنبه 1390/02/19 :: نویسنده : -